هرچیزی که پست میکنید باید برای مخاطبین هدفتان جالب باشد. هدفتان این است که مخاطبینتان را با محتوایی که منتشر کردهاید مطلع و سرگرم نگه دارید و به تعامل وادار کنید.
همچنین باید به کیفیت تصاویر و ویدیوهایی که منتشر میکنید هم دقت کنید. از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید. وقتی از کیفیت بالا حرف میزنیم یعنی وضوح و شفافیت و تصاویری که پیکسلی نباشند. اصلا در صفحه اینستاگرام شما جایی برای تصاویر محو نیست. محتوا با کیفیت پایین هیچ تعاملی دریافت نمیکند. حتی ممکن است باعث شود چند تایی هم دنبال کننده از دست بدهید.
همینطور خوب است از فیلترهای مختلف هم استفاده کنید. حتی این هم که صفحه اینستاگرامتان تجاری است، به این معنا نیست که نمیتوانید با امتحان فیلترهای مختلف خوش بگذرانید و از ابعاد متفاوت استفاده کنید. اتفاقا برعکس، باید از فیلترها روی تصاویری که منتشر میکنید، استفاده کنید.
هرچقدر که تصاویرتان خلاقانه، اصیل و فریبنده باشند بیشتر احتمالش است که دیگران آنها را به اشتراک بگذارند و صفحهتان را دنبال کنند و محتوای درگیر کننده داشته باشید.
کار دیگری هم که میتوانید بکنید این است که برنامههای ویرایش عکس دانلود کنید که حتی بیشتر از ابزارهایی که اینستاگرام در اختیارتان قرار میدهد، عکسهایتان را دستکاری کنید.
از نظر ابعاد هم اصلاً فکر نکنید تعهد دارید که فقط از کادر مربع استفاده کنید. حتماً گزینههای منظره و پرتره را هم امتحان کنید.
حقیقتش را بخواهید، تحقیقات اخیر نشان دادهاند که تصاویر پرتره، از منظره و مربع هم بیشتر مخاطبین را به تعامل وادار میکنند.
خودتان هم میتوانید ابعاد و فیلترهای مختلف را امتحان کنید و ببینید کدام نتایج بهتری را به همراه دارند.